dilluns, 21 de gener del 2008

De blog en blog

Engegar un blog: la meva experiència personal

Em fa una il·lusió sincera tornar a escriure a La Sínia. En les pàgines d’aquesta veterana publicació, que l’any vinent celebrarà el seu quinzè aniversari, vaig començar a publicar articles l’any 1995, quan cursava COU. Ha plogut molt, com diu el tòpic, i la vida de molts ha canviat amb la irrupció d’Internet i la d’alguns menys encara més amb la popularització dels blogs (o blocs, perquè els correctors amb què he parlat no es posen d’acord si en català s’escriu d’una manera o de l’altra).

No ens desviem del camí. El juliol de 1995 vaig tenir el meu primer contacte amb Internet, des de l’Institut de Secundària de Torredembarra. Llavors només n’hi havia un de centre d’educació secundària al municipi i s’ubicava on ara està el CEIP Antoni Roig. Allí vaig consultar la nota de tall de Periodisme i vaig comprovar que per unes centèsimes, podia estudiar la carrera que havia triat en primera opció.

Han passat dotze anys i escric aquestes línies després de concretar que tornaria a col·laborar amb La Sínia tractant un tema molt concret: els blogs. Què és un blog? Jo m’atreviria a definir-ho com un nou mitjà de comunicació, impulsat per una o vàries persones i en el qual es tracten des de temes personals, a política, esports, humor, filosofia…, de tot. I també és un espai de debat ja que els visitants hi poden deixar comentaris. Per a mi és un invent tremendament interessant. Sovint m’havia fet gràcia tenir un lloc web propi, però els meus coneixements de programació són mínims i mai vaig acabar d’endegar-ho. Però un blog és una cosa molt més senzilla i el març de 2006 m’hi vaig tirar de cap i en vaig engegar un.

Va ser fàcil. Hi ha diversos servidors que te’n permeten crear un introduint poca més cosa que la teva adreça de correu. Tu mateix en tries l’estètica, inclous les teves adreces i altre blogs preferits. Pots posar-hi una minibiografia teva, un comptador de visites i altres gadgets com calendaris, rellotges… fins i tot pots fer enquestes. Les possibilitats que et dóna tenir un blog propi són molt grans. Pots penjar posts (articles) quan vulguis: tres al dia, un cada setmana o un al mes. Temàtica? Ja ho he dit abans. La que tu decideixes: política, esports, experiències, sexe, llibres, cinema, polipoesia… La llibertat és absoluta.

La meva experiència com a blocaire, que s’acosta a l’any i mig, és molt positiva. Als qui posen en marxa un bloc sempre els dono el mateix consell: perseverança. És molt fàcil donar d’alta un blog i els primers dies i setmanes la majoria s’hi implica molt, però després es corre el perill que l’interès decreixi i s’actualitzi poc. El consell que us dono és que us marqueu uns mínims: un article a la setmana, un cada quinze dies… Hi ha dies que sentireu la necessitat d’escriure i no us costarà. Altres vegades us farà mandra, però heu de pensar que podeu tenir visitants més o menys fidels que volen veure nous articles vostres.

Aquest primer article ha estat una mena d’introducció, explicant la meva pròpia experiència. En aquesta secció us parlaré de blocs de tota mena, intentant descobrir-vos les grans possibilitats d’aquest nou mitjà de comunicació. Si voleu podeu visitar el meu bloc (salvat.blogspot.com). Hi ha articles i tota mena d’enllaços a altres blocs i llocs webs i des d’allí també podeu crear el vostre bloc de manera molt fàcil seguint les instruccions que us donen.

Jordi Salvat Rovira
salvat.blogspot.com

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo també estic en el tema dels blogs i la constància i la qualitat dels post ( articles ) publicats tenen molta importància.
Lògicament, tenir temps et dona aquesta constància i qualitat.